زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 6:41 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 66
نویسنده پیام
lord آفلاین



ارسال‌ها : 66
عضویت: 23 /5 /1391
محل زندگی: یه جای بد !
سن: 17
تشکرها : 29
تشکر شده : 26
بررسی Medusa از Galaxy S III سامسونگ

احتمالا تا به امروز در مورد تلفن Galaxy S III سامسونگ بسیار شنیده‌اید اما در این مقاله قصد داریم نسل سوم Galaxy S را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده و آن را بررسی کنیم. بسیاری این تلفن را بهترین هوشمند اندرویدی و برخی نیز بهترین تلفن هوشمند جهان می‌دانند. سامسونگ در نسل سوم گلکسی علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری به بعد نرم‌افزاری تلفن نیز توجه‌ ویژه‌‌ای کرده است. در ادامه مطلب با بررسی کامل Galaxy S III با Medusa همراه باشید.

هرچند Galaxy S III از نظر سخت‌افزاری ارتقاء یافته و مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای شده ولی نقطه اصلی قوت آن در سرویس‌های نرم‌افزاری است. سامسونگ سرویس‌های متنوعی همچون S Beam, S Memo, S Planner, S Voice, Smart Stay, Direct Call را به همراه ۵۰ گیگابایت فضای مجانی در Dropbox به نسل سوم گلکسی اضافه نموده است.

طراحی و سخت‌افزار

گلکسی اس ۳ مجهز به صفحه نمایش ۴.۸ اینچ Super AMOLED Plus است، با وجود اینکه سایز صفحه نمایش نیم اینچ بزرگتر از نسل دوم گلکسی است اما ابعاد آن تفاوت چندانی نکرده است. دلیل آن هم طراحی جدید سامسونگ و باریک‌تر کردن حاشیه دور نمایشگر است. قبل از اینکه این تلفن را در دست بگیریم تصور می‌کردیم با یک تلفن بزرگ شبیه گلکسی نوت روبرو خواهیم شد اما این تلفن از نظر ابعاد و سهولت در استفاده، تفاوت چندانی با گلکسی اس ۲ با نمایش ۴.۳ اینچی نمی‌کند و حتی بهتر از نسل دوم در دست جای می‌گیرد. این عامل باعث شده تا در زمان استفاده از تلفن لذت بسیار بیشتری ببرید مخصوصا اگر اهل مطالعه یا مرور صفحات وب و یا حتی استفاده از نرم‌افزارهای همچون Flipboard باشید.

مشخصات فنی و قیمت Galaxy S III سامسونگ:

پردازنده: Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9

نمایشگر ۴.۸ اینچ: Super AMOLED با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل – تراکم پیکسل: 306ppi

حافظه RAM: یک گیگابایت

حافظه ذخیره سازی: ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت

دوربین: ۸ مگاپیکسل با فوکوس خودکار، فلش LED و تشخیص دهنده چهره، لبخند و پلک‌زدن

قابلیت پخش ویدیو با رزولوشن 1080p و ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم‌عامل اندروید ۴.۰.۴ با رابط کاربری TouchWiz

قیمت: مدل ۱۶ گیگابایت ۱٫۲۲۰٫۰۰۰ تومان

پوشش روی نمایشگر تمام سطح تلفن را فرا گرفته، محافظ نمایشگر نیز نسل دوم گوریلا گلس است که باریکتر و شفاف‌تر شده است. همین عامل، باعث شفافیت بیشتر تصویر و نمایش جذاب‌تر رنگ‌ها نیز گردیده است. جنس بدنه گلکسی اس ۳ برخلاف صحبت‌های که قبلا فون‌آرنا به نقل از سامسونگ مطرح کرده بود، از پلاستیک است.

در لبه‌های تلفن حاشیه آلومینیومی رنگی وجود دارد که ظاهر تلفن را بسیار زیبا و دوست‌داشتنی می‌کند. البته حتی لبه‌های آلومینومی رنگ نیز از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود، زمانی که این تلفن را در دست می‌گیرید، حس یک کالای گرانقیمت و باکیفیت به شما القاء نشود. تمام لبه‌های گوشی بصورت منحنی شکل بوده‌ و به همین دلیل طراحی تلفن بیشتر شبیه به نسل اول گلکسی است تا نسل دوم.

اگر بدنه پلاستیکی را فاکتور بگیریم، گلکسی اس ۳ از نظر ظاهری طراحی بسیار خوبی داشته و زمانی که آن را در دست می‌گیرید احساس یک کالای خوش ساخت به شما القاء می‌شود. این تلفن بخوبی در دست جای می‌گیرد و باریکی و سبکی آن نیز دوست‌داشتنی است. طراحی دوربین Galaxy S III به شکلی است که برخلاف HTC One X تمام دوربین در دل بدنه جای گرفته و به این ترتیب دوربین هیچ برآمدگی در قسمت پشت گوشی ایجاد نکرده است. البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که دوربین One X دارای دیافراگم با F/2.0 است و همین عامل باعث بزرگتر شدن لنز دوربین آن شده است.

درون جعبه گلکسی اس ۳ علاوه بر خود تلفن، یک هدفون، شارژر بعلاوه کابل USB، پوشش‌های اضافی هدفون و کارت گارانتی وجود دارد

خوشبختانه باتری Galaxy S III برخلاف One X و آيفون قابل تعویض است علاوه بر این مکان اسلات میکرو SD طوری در نظر گرفته شده که بدون نیاز به جدا کردن باتری نیز می‌توانید کارت حافظه را از گوشی جدا کنید.

محل قرارگیری دکمه‌ها در لبه‌های گوشی با دقت انتخاب شده‌اند چون ارتفاع گوشی کمی بلند است و اگر دکمه‌ها در قسمت بالای گوشی قرار داده می‌شدند کاربر به راحتی نمی‌توانست از آنها استفاده کند. در کل سامسونگ در طراحی ارگونومیک گوشی، نهایت تلاش خود را کرده است و مکان قرار گرفتن دکمه‌ها، طراحی منحنی شکل لبه‌های گوشی و موارد دیگر باعث شده‌اند تا استفاده از این تلفن ۴.۸ اینچی دلپذیر شود. دکمه فیزیکی Home در لبه پایین وسط گوشی به همراه دو دکمه لمسی عقب و نمایش منو به خوبی کار می‌کنند.

سامسونگ چراغ LED اطلاع‌رسانی (Notification) را که پیش‌تر در گلکسی نکسوس استفاده شده بود به گلکسی اس ۳ نیز اضافه کرده است. این LED در گوشه چپ بالای تلفن جای دارد و در زمانی که پیامک یا تماس از دست رفته و یا نوتیفیکیشن‌های دیگری دارید بصورت چشمک زن فعال می‌شود.

نمایشگر

بدون‌شک یکی از مهمترین قسمت‌های هر تلفن‌هوشمندی، نمایشگر آن است اگر تلفن مجهز به سخت‌افزار قدرتمند باشد اما نمایشگر آن کیفیت لازم را نداشته باشد، کاربر از آن لذت نخواهد برد. سامسونگ نیز مدت‌هاست به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید نمایشگر فعال است و نمایشگرهای Super AMOLED این شرکت همواره مورد توجه کاربران بوده است.

مشکل اصلی نمایشگرهای S-AMOLED دشواری در افزایش تراکم پیکسل‌ها است، به عنوان مثال تراکم پیکسل نمایشگر ۳.۵ اینچ آیفون ۴ برابر 330ppi (پیکسل در اینچ) و تراکم نمایشگر ۴.۸ اینچی گلکسی اس ۳ برابر 306ppi و همچنین نمایشگر ۴.۷ اینچی HTC One X نیز 312ppi است. این عامل مانع بالارفتن رزولوشن صفحه نمایش می‌شود.

نمایشگر ۴.۸ اینچی گلکسی اس ۳، کنتراست بسیار خوبی دارد و رنگ مشکی در آن نیز بسیار عمیق و مطلوب است.

چیدمان ساب‌پیکسل‌ها در نمایشگر گلکسی اس ۳ از نوع RGBG (قرمز-سبر-آبی-سبز) است. این نوع چیدمان باعث می‌شود تا در لبه‌های تصویر رنگ‌ها با دقت لازم نمایش داده نشوند گرچه این موضوع با چشم غیرمصلح قابل تشخیص نیست. تصاویر در نمایشگر ۴.۸ اینچی گلکسی اس ۳ کاملا جذاب ولی اشباع شده نمایش داده می‌شوند. روشنایی نمایشگر نیز به اندازه کافی مناسب است تا بتوان از آن در نور روز استفاده کرد. اما اگر بخواهیم نمایشگر Galaxy S III را با HTC One X مقایسه کنیم، رنگ‌ها در One X طبیعی‌تر و با دقت بالاتر نمایش داده می‌شوند و همچنین شدت روشنایی نمایشگر One X نیز بالاتر از S III است.

دوربین

اکثر تلفن‌های جدید بازار تمرکز خود را برروی دوربین بهتر قرار دادند، سامسونگ نیز در این زمینه تلاش بسیاری کرده است. هرچند دوربین گلکسی اس ۳ نیز همانند نسل دوم، ۸ مگاپیسلی است اما دوربین این دو تلفن قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس ۳ فوق‌العاده خوب است. عکس‌ها کاملا شفاف و با جزئیات کامل ذخیره می‌شوند. اگر بخواهیم تصاویر گرفته شده با گلکسی اس ۳ را با وان ایکس اچ‌تی‌سی مقایسه کنیم عکس‌های GS3 کمی‌ باکیفیت‌تر از نمونه‌های One X هستند.

باتری، اسپیکر و کیفیت مکالمه

باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گلکسی اس ۳ رقبای کمی در بازار دارد تنها تلفن‌های هوشمندی که باتری قوی‌تر از GS3 دارند، Galaxy Note با باتری 2500mAh و Razr Maxx با باتری 3300mAh است. البته برای تامین انرژی مورد نیاز صفحه نمایش ۴.۸ اینچ و پردازنده ۴ هسته‌ای، چنین باتری نیز ضرروی است. گلکسی اس ۳ حدود ۷ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند این ۷ ساعت شامل گرفتن ۱۳۷ عکس، چند ویدیو ۴۰ ثانیه با روزلوشن 1080p و اجرای نرم‌افزار و بازی‌های مختلف و همچنین مرور صفحات وب است.

جمع‌بندی

گلکسی اس ۳ در بسیاری از شرایط از رقبای خود بهتر است. دوربین این تلفن از تمام ابزارهای اندرویدی که تا به امروز با آن کار کرده‌ایم بهتر عمل می‌کند، پردازنده ۴ هسته‌ای آن نیز سریع و قدرتمند است و باعث شده سیستم‌عامل و نرم‌افزارها به نرمی اجرا شوند. صفحه نمایش ۴.۸ اینچی Galaxy S III، وب‌گردی، تماشای عکس و فیلم و امور دیگر را راحت و دلچسب کرده و طراحی ارگونومیک آن نیز باعث شده تا استفاده از این تلفن نسبتا بزرگ ساده شود. اما سامسونگ باز هم بدنه تلفن خود را از پلاستیک ساخته و جنس پوشش پشت باتری نیز کیفیت لازم را نداشته و خط و خش به خود می‌گیرد.

دستورات حرکتی و نرم‌افزارهای جانبی که سامسونگ برروی تلفن خود نصب کرده، در اکثر موارد خوب عمل می‌کنند اما هنوز به تکامل نرسیده‌اند و جای کار بسیار دارند.

مورد دیگری که تقریبا در تمام ابزارهای اندرویدی بجز سری نکسوس گوگل کم و بیش وجود دارد عدم بروزرسانی سریع به نسخه‌های جدید اندروید است. هنوز پس از گذشت حدود یک سال از انتشار اندروید ۴ برخی از نسخه‌های Galaxy S II بروز نشده‌اند. امیدورایم سامسونگ بروز رسانی به اندروید آبنبات پاستیلی را برای گلکسی اس ۳ زودتر آماده کند.

منبع : Zoomit

Avril Lavigne : I'm better off without you anyway , I thought it would be hard but I'm OK ,I don't need you if you're gonna be that way , Because with me, it's all or nothing

چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 12:07
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از lord به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: medusa &
medusa آفلاین




ارسال‌ها : 123
عضویت: 22 /5 /1391
سن: 17
شناسه یاهو: javad1404@ymail.com
تشکرها : 24
تشکر شده : 33

پاسخ : 1 RE بررسی Medusa از Galaxy S III سامسونگ

علی جون مرسی خیلی خوب بود ، راستی قیمت مدل 32 چند هست ؟



چشمانم را می بندم....
نِقابَت را بردار....
بگذار صورتت هوایی بخورد....!
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 12:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
lord آفلاین




ارسال‌ها : 66
عضویت: 23 /5 /1391
محل زندگی: یه جای بد !
سن: 17
تشکرها : 29
تشکر شده : 26

پاسخ : 2 RE بررسی Medusa از Galaxy S III سامسونگ

نقل قول از medusa

علی جون مرسی خیلی خوب بود ، راستی قیمت مدل 32 چند هست ؟

خواهش می کنم قابلی نداشت ... در مورد مدل 64 و 32 گیگ اطلاعی ندارم ولی فکر می کنم با یه سرچ کوچیک یه عدد سر انگشتی بدست بیاد .

Avril Lavigne : I'm better off without you anyway , I thought it would be hard but I'm OK ,I don't need you if you're gonna be that way , Because with me, it's all or nothing

چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 13:12
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
medusa آفلاین




ارسال‌ها : 123
عضویت: 22 /5 /1391
سن: 17
شناسه یاهو: javad1404@ymail.com
تشکرها : 24
تشکر شده : 33

پاسخ : 3 RE بررسی Medusa از Galaxy S III سامسونگ

یه اطلاعاتی پیدا کردم ، تفریبا ۱٫350٫۰۰۰ تومان اینا هست دقیقشو نمیدونم



چشمانم را می بندم....
نِقابَت را بردار....
بگذار صورتت هوایی بخورد....!
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 13:22
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | بررسی Medusa از Galaxy S III سامسونگ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS